Pitäisikö tässä pelätä?

Olen siis töissä Vaakahuoneella, Aurajoen rannalla. Joka ikinen päivä ja ilta/yö, kun pääsen töistä, kävelen aina Mannerheiminpuiston läpi. En kävele enää. Ilta-Sanomat uutisoi, miten varhain tänä aamuna puistosta on löytynyt 50-60-vuotiaan miehen ruumis. Mies on kuollut väkivallan uhrina ja silminnäkijöitä etsitään parhaillaan.

Koska olen kasvanut Kuopiossa, missä silloin vanhoina hyvinä aikoina ihmisiä ei ammuttu keskellä toria, en oikeasti osaa pelätä toisia ihmisiä. Multa puuttuu välillä kokonaan sellainen terve itsesuojeluvaisto. Harvemmin esimerkiksi välttelen puistojen läpi kulkemista tai vilkuilen taakseni kotimatkalla. Ehkä pitäisi aloittaa. Muuten Emmillä on joku, jota oikeasti kaivata. Tai paremminkin, ei ole.

Suurin kysymys kuitenkin kuuluu, että mikä vittu ihmisiä vaivaa?! Mistä lähtien on ollut ihan okei hakata toinen ihminen hengiltä tai kaataa se pusikkoon raiskattavaksi? (Kuulin muuten maailman hauskimpia vitsejä viikon alussa, tuli tästä aiheesta mieleen. Mutta nyt niihin olisi asiatonta palata.) Eikö toisen ihmisen fyysinen koskemattomuus ihan oikeasti merkitse joillekin mitään?

Mitä tulee Mannerheiminpuiston läpi kulkemiseen, niin todennäköisesti olen niin laiska aamukahdelta kiertämään muutamia kymmeniä ylimääräisiä metrejä kotiin, että kävelen vaan sen tutun rinteen ylös puistoon. Niin että jos mua ei näy Facebookissa pariin päivään, huolestukaa. Huolestukaa todenteolla. Mun tästä käsittämättömästä itsesuojeluvaiston puutteesta kertoo myös se, että huomenna mun kotiini on tulossa Lulu (ks. täältä), mutta Lulu ei tuokaan mukanaan kivoja tyttöjä, vaan tuntemattomia miehiä. Niille mä aion antaa mun avaimeni ja toivoa parasta.

Love, Sini

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

